-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34311 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

فلسفة انتظار جامعة شيعه چيست؟
مسلمانان عموماً و شيعيان خصوصاً منتظرند كه سراسر كَيتي را عدل و علم و توحيد و ايمان و برابري و برادري فراگيرد و آن رهبري كه وعدة ظهور او در قرآن و صدها حديث معتبر وارد شده است ظاهر شود و آئين توحيدي اسلام را كه در شرق و غرب جهان وارد شده است گسترش دهد و امت واحد حكومت واحد، قانون واحد، نظام واحد، تمام افراد بشر را متحد، همصدا، همقدم و به هم پيوسته سازد. اين عقيده به ظهور مصلح منتظر، حضرت مهدي موعود چنانكه در روايات به آن اشاره شده است شيعه را در جريان زمان براي مقاومت در برابر صدمات و لطماتي كه بر هر دعوتي وارد ميشد و آن را متلاشي ميكرد پرورش داد و فكر شيعه را كه فكر خالص اسلامي است و جامعة شيعه را از زوال و انقراض نگاه داشت و تا امروز اين فكر و اين عقيده و ايمان عامل بقاي شيعه و پايداري و استقامت اوست.
آن شيعياني كه با آن وضع جانگزاي حكومت بني اميه و بني عباس روبرو شده بودند كه تمام حيثيات و شؤون ظاهري و اجتماعي آنها الغا شده و از همة مشاغل محروم و در همهجا مورد تعقيب و زير نظر جاسوسان حكومت قرار گرفته و كمترين مجازات آنها زندان بود تا مجازاتهاي شديد از بريدن دست، پا، زبان و بيني و شكنجههاي غير قابل تحمّل ديگر، اگر منتظر و آينده بين نبودند و اعتقاد به پيروزي حق و عدالت و شكست باطل و ستم نداشتند با اين كه همهچيز را از دست رفته ميديدند هرگز برايشان حال مقاومت باقي نميماند و همه حتي در دل شكست خورده و تسليم ميگشتند و از دگرگون شدن اوضاع و عوض شدن و ورق خوردن صفحة تاريخ نا اميد ميگرديدند و ريشة هر نهضت و حركت و پايداري در آنها خشك ميشد. اما پيامبر اكرم و حضرت علي(ع) وعده داده و قرآن مجيد نيز بشارت داده است كه اين دين پايدار ميماند و اين راه بسته نميشود و اين نزاع و نبرد حق و باطل با غلبة ظاهري جبّاران تاريخ مانند يزيد و وليد و زياد و حجاج و هارون و ديگران پايان نميپذيرد.
اين است فلسفة بزرگ اجتماعي انتظار ظهور و اين است يكي از اسرار غيبت حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالي فرجه) و از اين جهت است كه ثواب منتظرين مانند ثواب مجاهدين و بلكه شهيدان بدر و احد است و اين است كه از نظر يك فرد مسلمان در هر شرايط و اوضاع نا مساعد و ناگواري كه جلو بيايد كار اسلام خاتمه يافته تلقي نميشود و روز اين دين به آخر نميرسد و در حقيقت انتظار فلسفة محكم و استواري است كه در تمام اديان مورد توجه بوده و به آن عقيده داشتهاند و از سنن و نواميس ثابتي است كه همه اديان آسماني در بقاي خود از آن مايه گرفتهاند و همه در انتظار آيندة عاليتر و بهتر بودهاند.

امامت و مهدويت ج 2- انتظار عامل مقاومت
آيةالله لطف الله صافي گلپايگاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.